Wednesday, May 11, 2011

MAAF, IZINKAN AKU UNTUK MEMINJAM SEMINIT SAHAJA DARI MASA KAMU...


by Hafiz Rustam on Wednesday, May 11, 2011 at 8:06pm


Satu Minit pertama....

Aku ungkapkan salam dari hati dengan niat ingin mengenali dan mendekati kamu wahai sahabatku....

Satu minit berikutnya....

Aku perkenalkan diri dengan niat agar diketahui keikhlasan dan kebenaran identiti...

Satu minit seterusnya....

Aku bertanya akan soalan yang sama dengan harapan aku menerima jawapan yang ikhlas hendaknya...

Satu minit kemudianya....

Aku sudah niatkan ke dalam hati, agar setiap perkenalan dan pertemuan adalah ketentuan Tuhan serta aku percaya

bahawa Dia tidak pernah menemukan aku dengan orang yang salah...

Satu minit akan datang....

Aku hanya berharap niat baik ku dibalas dengan persahabatan yang ikhlas tidak kira lelaki, wanita, tua, muda, miskin, kaya, berlainan budaya dan bangsa...

Satu minit selamanya....

Andai aku pergi dahulu sebelum kamu wahai sahabat-sahabatku, percayalah aku tidak mahu kamu memakan masa yang lama utk berada di pusaraku, cukup hanya Satu minit, dari masa kamu utk sedekahkan doa, Fatihah, Al-Ikhlas, Al- Falaq dan An-nas kerana itu sudah cukup bagi diriku melalui Satu minit seterusnya di alam yang lain...

Terima kasih kerana meminjamkan Satu minit dari masa kamu.......

-hafiz rustam-......


No comments:

Post a Comment